fbpx
Mazda MX-5 NB Static

Miat the Silver!

Dneska si dáme dalšího kadeřníka! Nah, dělám si srandu! Jasně, Miata je malý auto, který vzhledově může působit jako holčičí, ale ruku na srdce. Miata umí bejt pěkná bestie, když uděláte chybu. Pokud jí ale máte v ruce, odmění se Vám parádním jízdním zážitkem, o kterém si spousta aut se stejným výkonem může jen nechat zdát. Miata je, ať se to někomu líbí nebo ne, řidičským autem a na okreskách si s ní užijete spoustu srandy. Jen pak nesmíte jet na nákup a nakoupit na měsíc dopředu… Za doporučení díky Kubovi s jeho Type X S13! Pepu sledujte tady! Fotky jsou dneska od Zayocha a Martina Studenta. Dávejte klukům likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Čus, jsem Pepa nebo Fessoj pocházím z Mostu, je mi 23 let a pracuju jako servisní technik v Suzuki Most. A ukážu Vám mojí MX5, jedná se o Faceliftovou verzi NBčka s 1.6 81kw a open diffem.

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem necelé 3 roky, Miatu si koupil jeden můj kamarád a když ji přivezl ukázat a sedl jsem si do ní, tak jsem prostě měl ten pocit, že tohle potřebuju! Tak nějak jsem po nich koukal už dříve, ale spíš ze zajímavosti a sondování toho, co jednou chci. No, a dopadlo to takhle.

Proč zrovna tohle auto?

Prostě se mi líbilo, četl jsem jen samý dobrý věci o tom, jak se to řídí a jak to poslouchá, výkonově to teda není žádnej supersport, ale o tom to vždy není. Hlavně jsem nechtěl nějaký nudný auto, takže nejlíp nějaký coupe nebo něco bez střechy…

Stejně tak, jako dobře poslouchá, tak tě umí taky solidně vytrestat, když uděláš chybu. Máš nějakou takovou zkušenost?

Heleee, musím zaťukat, zatím mě nekousla. Je to hrozně dobře čitelný auto, jak na volantu, tak celkově, když jde do přetáčení. Hlavní je jezdit s rozumem a nepouštět se někam, kde nevíš co tě čeká, nebo jak je to utažený.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

Pár týdnů od koupě, dostal jsem laděnou koncovku HKS a nechal jí tam dát. Zvuk to mělo libovej, jen pánům v těch autech s majákama se to moc nelíbilo a tak si nechali techničák. 😂

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava je novej podvozek od Teinu místo starýho TA, který jsem koupil za pár šupů, aby to prostě šlo dolů, jelikož to bylo jak nějaký offroad. 

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevější asi samolepky na nárazníku. 😂 Nejdražší je spíš oprava, protože tyhle auta hrozně rády hnijou. 

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Jak co, snažím se dělat sám, ale některý věci prostě nezvládnu, mám okolo sebe hodně kluků co jsou mechanici z povolání nebo toho umí víc něž já, takže je občas využiju a pomohou mi. 

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Udělat si auto podle sebe, sériová Miata není tak pěkná a vždycky se mi líbilo mít odlišné auto, za kterým se někdo otočí. 

Nejlepší a nejhorší zážitek?

Nejlepší zážitek je každá jízda. Nejhorší byl, když jsem dostal fotku od klempíře po odkrytí zadních lemů. 🤣

Power/Stance?

Spíš power, stance mi přijde k hovnu, když se s tím ani nesvezeš, ale zas ten styl chápu a nikomu ho neberu.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér – nechal jsem udělat jiný podklad budíků, původně je bílej s červenými čísly, teď je černý podklad a bílé čísla, jiné rádio, custom BRIDE tapce s manžetou řazení, dodělal jsem budík na teplotu oleje a napětí baterie. Dával jsem jiné sedačky z jiné Miaty, původně jsem měl červené kůže, ale přišel jsem si jak pasák 😂

Exteriér – na kufr přišel ducktail, „nástavec“ předního nárazníku s lipem, nechal jsem vyvařovat a lakovat zadní lemy, rozlepil jsem zadní světla předělal svícení na kroužky a nakonec nápis Mazdaspeed rozsypaným čajem

Motor – je úplně v sérii, jediné co jsem udělal je lak víka ventilů, ale jednou když budou finance a chuť, tak by se mohl ukázat nějaký šnek, ale to je velká budoucnost. A po zkušenosti s dopravkou, už homologovaný, koncový výfuk od Ulter Sport

Podvozek – Tein Advance Street Z, zbytek série a mocný ledkový podsvícení, ať ty noční srazy na parkovištích mají pořádnou atmosféru 😂

Kola – momentálně Milano Riccardo „fake BBS“ R15 7J ET25, s Pneu 195/55 R15 Nankang NS2RAudio je série 

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Plány jsou si auto nechat, zlepšovat, opravovat a ladit k obrazu svému.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Inspirace tak různě, nejvíc asi sledování různejch profilů na Instagramu a celkově zahraniční scény. Něco na klubu a nebo moje nápady.

Daily auto?

Jako daily jsem pořídíl Suzuki Ignis Sport. 

Suzuki Ignis Daily Ride
Suzuki Ignis Daily Ride

Máš nějaký další auta?

Jen Ignáce a Miata.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Nejčastěji když je akce v lidlu, každej čtvrtek. 😂 Ne, dělám si srandu, nevím zatím jsem neplánoval akce, které bych chtěl objet. Chtěl bych se podívat na Japfest.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Jednoznačně Mazda RX7 FD3S, i když ty motory nemají dobrou pověst, tak se na to můžeš aspoň koukat u krajnice, když tě to někde nechá. 

kdyby sis měl vybrat cokoliv z jinýho auta a dát to do svýho, co by to bylo?

Motor. Buď bych zůstal u Mazdy a dal tam 13B a nebo 2JZ.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Určitě Dominik Koutský, to co má v garáži je TOPSTVÍ (odkaz máte tady!). Napadá mě ještě Maty Seifert se Swiftem, nebo ještě Kája Pelcman s E36 a něco by řekl i o minulé E39. Ještě mě napadl Lukáš Babják, měl par Miat a má fakt pěkného Defendera!

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Dělejte si auto pro sebe, netuňte nudný combíky a když už to děláte, tak pořádně! 
Ideální start nejde říct, každý má vkus na jiná auta, ale spíš si rozmyslet, co chci a jestli na to budu mít… Ale když začneš cpát peníze do auta, aspoň ti nezbydou na drogy, chlast… jídlo, nájem hadry. 😂

Co bys rád vzkázal závěrem?

Užívejte si svoje auta, jezděte s rozmyslem a dělejte to pro sebe.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!