fbpx
Seat Leon 1M Cupra VR6 Static

Violet Blue

Radkův Leon je ukázkou toho, jak se staví sen. Na tomhle autě nezůstal kámen na kameni a řešil se i ten nejmenší detail. Dokonce to zašlo i tak daleko, že se vyměnila plná střecha, za střechu s vytouženým šíbrem. Radek se prostě rozhodl, že si splní to, co od svýho auta vždycky chtěl. Většina takhle rozsáhlých projektů pak končí rozebraných do šroubků někde ve stodole, nebo garáži a postupně upadají v zapomnění. Tenhle projekt, díky bohu, takhle nedopadl a dneska si tady můžeme popovídat o opravdu zajímavém 1M Leonu.

Za doporučení díky Michalovi s jeho Leonem. Radka sledujte tady! Fotky jsou dnes od Miia Captures, Ivety Balgové a TVDXVSPh. Dávejte likes, follows, čtěte a sdílejte tuneMAG! Enjoy!

Ahoj, kdo seš, odkud seš a co nám dneska ukážeš?

Ahoj, jmenuji se Radek ale všichni kamarádi mi říkaji Redy. Jsem z malé vesničky Všeň, kousek od Turnova. Dnes bych Vám rád ukázal svého Leona první generace, s motorem 2.8 VR6. 

Jak dlouho seš majitelem, jak ses k autu dostal?

Majitelem jsem teprve necelé dva roky. K autu jsem se dostal náhodou. Leon se dovezl pro kamaráda z Německa, ten s ním dva roky jezdil jako daily a když přišla změna zaměstnání a s tím spojené delší dojíždění, tak se rozhodl auto prodat. V tu chvíli se zrodila myšlenka na nový projekt. I přes to, že jsem doma už dva Leony a jedno Toledo měl, tak jsem ho koupil.

Proč zrovna tohle auto?

Prvního Leona jsem si koupil před jedenácti lety a od té doby mě tyhle auta baví a stala se z toho taková srdcovka.

Kdy proběhla první úprava a jaká?

První úprava proběhla přibližně po půl roce a byla to výměna střechy. Vždy jsem chtěl mít na autě střešní okno a nikdy se mi nepovedlo takové auto koupit, takže jsem vzal do ruky flexu vyslechl si od kamarádů že jsem magor a začal jsem řezat. Vznikla z toho kompletní renovace, která mi zabrala osm měsíců. 

Jaká byla poslední úprava auta?

Poslední úprava byl nejspíš výfuk. Na autě už teda byl výfuk od firmy Bastuck ale pořád to nemělo zvuk, jaký bych si představoval. Takže jsem šel cestou výroby vlastního, s dálkově ovládanou klapkou.

Nejlevnější a nejdražší úprava?

Nejlevnější je asi zatmavení světel a blinkrů a nejdražší bylo předělání brzd.

Úpravy si řešíš na autě sám, nebo dáváš někam do garáže/servisu?

Sice nejsem mechanik, ale veškeré úpravy/opravy řeším sám, za pomoci kamarádů. Kolikrát se šlo stylem pokus omyl, ale to zažil asi každý autíčkář.

Co tě přimělo si začít auto upravovat?

Rozhodně můj táta. Už od mala jsem okolo něj běhal, když dělal na svém autě a když jsem si ve svých čerstvých sedmnácti přifrčel domů svým prvním autem (Peugeot 205) tak měl radost. To se ovšem nedalo říct o zbytku rodiny, takže tu nemoc do aut mam rozhodně po něm.

Nejlepší a nejhorší zážitek s tvým autem?

Nejlepší byl rozhodně hned po doskládaní, když se vyrazilo na 7. sraz Seaťáků a bylo z toho první místo. Z toho jsem měl opravdu velkou radost, že lidi dokážou ocenit ty hodiny práce. Nejhorší byl, když jsem auto převážel na dílnu ještě před začátkem úprav a i přes to, že palivoměr ukazoval, že jsem ještě nad rezervou, tak došel benzín. Na druhou stranu se odhalila další závada, co byla potřeba odstranit.

Power/Stance?

Jelikož jsem zatim dal motor do funkčního stavu, bez nějakých velkých úprav, tak rozhodně Stance.

Aktuální setup auta? Interiér/Exteriér/Engine/Podvozek/Kola/Audio/Ostatní úpravy

Interiér:

V interiéru proběhla výměna dveřního čalounění, recaro sedaček, nově ušitý volant, čalounení černé stropnice, lakování různých plastů, dodělání přídavnych budíků a tlumení podlahy a kufru.

Exteriér:

Výměna nárazníků z verze CupraR, předělané mřížky předního nárazníku, nové folie na okna, odstranění zadního stěrače, zatmavení předních/zadních světel a blinkrů a nakonec, modrofialový lak, který se mění podle lomu světla ze vzorníku Rolls Royce. 

Engine:

Motor 2,8 VR6 150kw. Proběhlo odstranění sekundárního čerpadla, EGR delete od creationmotorsport, odlehčené řemenice, přídavný chladič oleje, lakování motoru včetně převodovky, lakování nádobek na kapaliny, custom víčka na ostřiky a servo, prostě aby to nějak vypadalo. Na výkon se zatím nesáhlo.

Podvozek:

Podvozek prošel kompletní generálkou náprav, pískování a lakování do žluté. Silentbloky od powerflex, uložení náprav hardrace, redukční a rozšiřovací kostky pod spodní čepy předních ramen, výškově stavitelný podvozek D2, Custom náboje kol v rozteči 5×112 rozšířené o 10mm, přední brzdy 8-mi píst z Audi R8, na kotouči 370×26, zadní brzdy 4-píst Porsche 986 na kotouči 310×22, kompletní vedeni brzd v pancéřových hadicích osazené hydraulickou ruční brzdou.

Kola:

O.Z. Racing Formula HLT 5H, na gumach GoodYear eagle F1.

Audio:

Jako hlavní audio je pro mě ten kravál z výfuku. Jinak v autě je originál DX radio s dodělanou možností usb a ve dveřích repro od Ground Zero.

Ostatní úpravy:

Custom 3“ catback s dálkově ovládanou klapkou, koncovka Bentley.

Prozradíš jaký jsou další plány s autem?

Chtěl bych harness bar, pásy a kříž do kufru. Pohrávám si s myšlenkou Airliftu. Dále probíhá dilema o motoru, široké blatníky, ale to je hudba budoucnosti.

Odkud bereš inspiraci? Děláš si věci podle sebe, nebo se necháváš inspirovat třeba zahraničím? Případně odkud?

Spoustu věcí mám vlastní výroby. Raději tomu věnuju trochu svého času, než vše hned kupovat. Jinak sleduji jak domácí, tak zahraniční scénu.

Daily auto?

Daily mám svoji oblíbenou platformu 1M. Tentokrát Toledo, kde proběhla přestavba na haldex.

Máš nějaký další auta?

Citroen Berlingo na odvoz dílů a bordelu.

Na jakejch akcích můžem tvoje auto vidět?

Jelikož jsem auto doskládal minulý rok a to témeř na konci sezóny, tak jsem stihl jen sraz Seaťáků. Letos jsem dostal pozvánku na Selection od Hardcore Haters a pokud to čas dovolí, tak bych rád zavítal i na jiné srazy, ale zatím není jasno na které.

Jakej je tvůj dream car, který by sis chtěl upravit k obrazu svému?

Každej autíčkář podle mě skončí u veterána. Mě by se líbilo Camaro SS z roku 69.

Víš o někom, kdo by si zasloužil mít tady článek o svým autě? Popřípadě kdo?

Rozhodně Aron a jeho vymazlená Cordoba.

Co bys doporučil, vzkázal začínajícím nadšencům do úprav auta? Co si myslíš, že je ideální start?

Ideální start je podle mě mít kolem sebe lidi, kteří v tebe věří, že danou úpravu dotáhneš do konce. I když se jim zrovna nelíbí, co s autem provádíš.

Co bys rád vzkázal závěrem?

V první řadě bych chtěl poděkovat přítelkyni, že to se mnou vydržela po celou dobu stavby auta, kdy jsem v dílně pomalu bydlel. Dále kamarádům za pomoc a podporu. Dále bych poděkovat za možnost být součástí a mít článek v tomhle projektu. A nakonec bych chtěl popřát všem dostatek zlaťáků na jejich projektky. Mějte se hezky a díky, že jste dočetli až do konce.

Díky za tvůj čas a přeju spousty úspěchů, nejen s úpravama, do budoucna!